Garanciális feltételek
Bármilyen meghibásodást észlel, kérjük, mielőbb vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, a meghibásodásokat igyekszünk mielőbb orvosolni.
Iskolatáskák jótállása, szavatossága
Az iskolatáskákra vétel időpontjától számított hat hónapig a jótállás vonatkozik, a szavatosság két évig érvényes.
Ha egy termék hibás, elromlott, feslik, vagy bármilyen egyéb rendellenessége akadályozza a használatot akkor kérheti javítást, cserét, a vételár leszállítását, vagy a vétel ár visszafizetését, ha más megoldás nem lehetséges. A polgári törvénykönyv (Ptk.) határozza meg, mire van lehetőség: „A fogyasztó választhat, hogy javítást vagy cserét kér-e. A kereskedő a választott igény teljesítését csak akkor tagadhatja meg, ha számára ez aránytalan többletköltséget eredményezne a másik lehetőséggel szemben.”
Vagyis egy iskolatáskánál a zipzár hibája, egy fényvisszaverő leesése nem jogosítja fel a fogyasztót a cserére. Egy zipzár cseréje vagy egy fényvissaverő pótlása 300-400 Ft, a csere viszont 8-10 000 forint is lehet. A kialakult gyakorlat szerint akkor jelent aránytalan többletköltséget a csere, ha a javítás értéke kevesebb, mint a csere értéke.
A jótállás és a szavatosság közötti különbség bizonyítási kötelezettségben jelentkezik.
Az első hat hónapban a bolt kötelessége igazolni, hogy a hibát a fogyasztó okozta: például a gyerek állandóan focizott a táskával, vagy orvul túlpakolta azt.
A vásárlást követő hat hónap után a vevőnek kell igazolni, hogy a hiba gyártási eredetű: rendellenesen gyenge az anyag, bűnösen rossz a varrás, gyárilag feszül, akadozik az átkozott zipzár.
Írószerek, iskolaszerek meghibásodása
Kis értékű írószerekre cseregarancia vonatkozik amennyiben, a hiba gyártási eredetű. Minden estben keressen bennünket, segítünk.
Parker tollakra egy év jótállás vonatkozik, de térítés ellenében vállaljuk a garancia időntúli javítását, vásárlás helyétől függetlenül.
Egyéb termékek
A vonatkozó jogszabályok értelmében minden általunk forgalmazott 10 000 Ft értéket meghaladó új műszaki cikkre,termékre minimum 12 hónap jótállás kötelező.
Az ennél hosszabb jótállási időt az érintett termékeknél külön jelöljük! A jótállási idő kezdete a számla és a jótállási jegy dátuma
HIVATALOS MAGYARORSZÁGI GARANCIA a vásárolt termékhez.
Termékeinket a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelően forgalmazzuk!
Az általunk forgalmazott termékekhez tehát a garanciát, a gyártók magyarországi importőrei biztosítják. Így a szervizháttér biztonságát és a terméktámogatásokat. Csak ez a fajta garancia biztosítja, hogy szükség esetén, készülékét a lehető legrövidebb időn belül szakszerűen megjavítsák vagy tudjuk újra cserélni ha a szakszerviz úgy dönt!
A vonatkozó jogszabályok értelmében minden általunk forgalmazott 10 000 Ft értéket meghaladó új műszaki termékre minimum 12 hónap jótállás kötelező. Az ennél hosszabb jótállási időt az érintett termékeknél külön jelöljük! A jótállási idő kezdete a számla és a jótállási jegy dátuma.
A fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelően a termékek 72 órán belül észlelt meghibásodása esetén a meghibásodott termék cseréjére kötelezett a gyártó.
Jótállási igény az alább felsorolt iratok együttes bemutatásával érvényesíthető:
- A termék teljes gyári csomagolása minden gyári kiegészítővel
- A nyugta vagy számla egy példánya
- A cégünk által kiállított jótállási jegy
- A termékhez gyárilag mellékelt GYÁRI GARNCIA JEGY
Ezek részleges vagy teljes hiánya esetén nem tudjuk a jótállási igényt elfogadni!
A garanciális problémával cégünknek behozott készülékeket továbbítjuk a cégünknek garanciális hátteret biztosító vonatkozó beszállítónkhoz, aki intézkedik ezek mielőbbi javíttatásáról a vonatkozó jogszabályok betartása mellett. A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 1-2 hét, de a szervizek fenntartják a jogot arra, hogy ez az időtartam indokolt esetben hosszabb is lehet.
A 72 órás csere csak azokra a termékekre vonatkozik, amelyek meghibásodása rendeltetésszerű használat során történt . A nem rendeltetésszerű használatból fakadó meghibásodások ( pl. leesés következtében összetört, beázott, ráléptek, stb. ) cseréjének elkerülése miatt a gyártók, forgalmazók csak a hivatalos szerviz szakvélemény alapján vállalják a 72 órás cserét. Ennek megfelelően a további teendők a termék 72 órán belüli meghibásodása esetén:
Az észlelt meghibásodást be kell jelenteni a forgalmazó (eladó), gyártó/ importőr telefon számán vagy a központi szakszervizénél (bővebb információ telefonszám a termékhez mellékelt garancia levélben van). Ha a szerviz kivizsgálása alapján a bejelentés jogos, a gyártó vállalja a termék azonnali cseréjét.
Amennyiben egyértelmű, hogy rendeltetésszerű használat következtében történt a 72 órán belüli meghibásodás akkor természetesen azonnali cserét biztosítunk.
Amennyiben nem egyértelmű a rendeltetésszerű használat, akkor Webáruházunk is csak a hivatalos szakszerviz szakvéleményének ismeretében vállalja a meghibásodott termék 72 órán belüli meghibásodás cseréjét.
A termék meghibásodása esetén a csomagolásban lévő, vagy a számlával együtt Önnek átadott garanciajegy tájékoztatásának megfelelően kell eljárni.
Portósan, utánvétel küldött csomagokat nem vesz át Webáruházunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!
A garanciális visszajuttatás költségeit minden esetben a vásárló állja. Természetesen, ha a visszajuttatást követően kiderül, hogy anyaghibáról, vagy a garanciális feltételek alá eső problémáról van szó, akkor a webáruház utólag megtéríti a szállítás költségét.
Harmadik fél által javított, vagy szakszerűtlen kezelésből, beállításból és a garanciális feltételek alá nem eső problémák esetén a szállítás költségét nincs módunkban megtéríteni.
Amennyiben a szavatossági, vagy jótállási idő valamely terméknél nem került feltüntetésre, úgy annak jótállási vagy szavatossági ideje iránt érdeklődjön telefonon az ügyfélszolgálaton.